rallylive orb ORC ORC ORC

Lezárta az évet a címvédő

Létrehozva 2016. október 12. (szerda)

Lezárta az évet a címvédőMinden egyes percét nagyon élveztük az idei pécsi futamnak. Igazi rallye volt, remek pályákon, kiszámíthatatlan körülmények között versenyezhettünk. Mentünk sárban, nedves úton, szárazon, nappal és sötétben mindkét nap. Kell ennél több? – vonta meg a mögöttünk hagyott hétvége mérlegét Herczig Norbert. A Skoda Rally Team Hungária kettőse tétnélküli, örömautózásra készült a jubileumi, 50. Mecsek Rallye-n, és az is lett belőle. Az 1999-es fejlesztésű, már-már matuzsálemnek számító Skoda Octavia WRC-vel a bajnok párosnak nem lehettek vérmes reményei, már ami a jó helyezést illeti. Az élmény azonban Norbit és Igort kárpótolta mindenért.

- Szerencsére az elmúlt tizenöt esztendő nem múlt el nyomtalanul az autó és a motorsportban – folytatta Herczig Norbert. – Durrogott, csattogott, fantasztikus élmény volt, de nyilván már ezekkel az autókkal nem lehet olyan gyorsan közlekedni, mint az R5-össel. Tény, hogy különlegességnek számít, és a retro feeling nagyon tetszett nekünk, annak viszont örülök, hogy ezúttal nem kellett ádáz csatát vívni a másodpercekért. Nem tagadom, gyakran rápillantottunk a részeredményekre, de az elsődleges szempont az volt, hogy jól érezzük magunkat az autóban. Még akkor is, ha nincs olyan kanyarsebessége, a tempós, hosszú elnyújtott részeken egy kicsit csúszkált az út tetején, és a tapadását sem lehet összehasonlítani az S2000-es, vagy az R5-ös technikáéval. Ott, ahol az idei versenyautónk gázelvétel nélkül elment volna, az Octavia esetében bele-bele kellett fékezni azért, hogy az úton maradjon.

Herczig Norbert hozzátette: az 50. Mecsek Rallye első napján jött nagyon a különbség az autók között. A szűk, erdei szakaszokon nem tudtak kellő tempóban versenyezni, aminek egyfelől technikai oka volt, másrészt a pilóta sem találta a megfelelő ritmust. A viadal felénél a címvédő az abszolút értékelés kilencedik helyén állt, több mint egy perccel lemaradva az éllovashoz képest. Másnap azonban Norbiék megkezdték a felzárkózást. Három gyorsasági alatt három pozíciót léptek előre, és reális esélyük volt arra, hogy az ötödik pozíciót megcélozzák.

- Ezután elment az Octavia kormányszervója, nagy küzdelmet folytattam már azért is, hogy egyáltalán ne tudjam hozni a szakaszról – beszélt a megtorpanásról Herczig Norbert. – Emiatt ismét jelentős hátrányba kerültünk, de összességében így is nagyon szép teljesítménynek értékelem a nyolcadik helyezésünket. Ezzel számunkra le is zárult az idei esztendő, a pontelőnyünk és az erre vonatkozó szabály ugyanis már nem teszi kötelezővé számunkra, hogy a szezonzárón elrajtoljunk. Éppen ezért fájó szívvel ugyan, de kihagyjuk az ózdi versenyt, innentől kezdve már csak a minél eredményesebb 2017-es esztendőre koncentrálunk.