rallylive orb ORC ORC ORC

Bajnokként az abszolút dobogóért

Létrehozva 2016. október 22. (szombat)

Bajnokként az abszolút dobogóértMindig megfontoltan, előre elgondolt, megálmodott taktikával vág neki egy-egy versenynek Balogh János és Holczer Dániel. Ennek a tudatos, évek óta felépített munkának idén is meglett az eredménye. A miskolci pilóta és navigátora a Mecsekben bebiztosította a kategória bajnoki címét, 2015 után 2016-ban is a 3-as géposztály élén végeztek. Ennek ellenére ott lesznek az ózdi szezonzárón, mert egyáltalán nem tétnélküli számukra az év utolsó versenyhétvégéje. Abszolútban ugyanis még van esélyük arra, hogy felkapaszkodjanak a dobogóra. Jelenleg a negyedik helyen állnak 86 ponttal, de matematikailag még Hadikékat és Vinczééket is megcsíphetik egy jó ózdi szerepléssel.

- Ezúttal egyáltalán nem számolgatunk, nincs helye a mateknak, kivárás nélkül, az elsőtől az utolsó percig nyomni kell a gázpedált – mondta a bajnokság utolsó feladatával kapcsolatban Balogh János. – Idén először nincs taktika, minél gyorsabban kell közlekednünk és kész. Szerencsés esetben valóban van lehetőség akár még az ezüstre is, ám a realitás inkább a bronz megcélzása. Persze ez is óriási bravúr lenne, őszintén szólva annak is örülünk, hogy végül abszolútban az első ötben zárunk. A raliban azonban bármi előfordulhat és annak az ellenkezője is, úgyhogy optimistán, a legmagasabb céllal vágunk neki az ózdi hétvégének.

Balogh János hozzátette: ha szeretnének előrelépni a bajnoki táblázaton, legrosszabb esetben a helyükön maradni, akkor rá kell tenniük még egy lapáttal. Mindezt úgy, hogy a külső körülmények jelentősen befolyásolhatják a versenyt. Legutóbb Pécsett megúszták az esőt, de nem biztos, hogy ez Ózdon is így lesz. Emellett lehet fagyás, köd, sötét, pára, de extrém esetben még hó is. Ez pedig elsősorban a gumiválasztás szempontjából lehet érdekes.

Nagyon pontos itinerrel és jól kezelhető autóval kell reagálni az adott helyzetre – fogalmazott Balogh János. – Nem mindig a leggyorsabb páros nyerni meg a versenyt, vagy végez előrébb a riválisainál. Persze a kompromisszumos megoldást nagyon nehéz megtalálni, de törekedni kell rá. Nem lehet bealudni, az első szakasztól pörögni kell, mert nagy a tét. Technikai szempontból természetesen nagy hátrányban vagyunk az R5-ösökkel szemben, ezt ezúttal is csak hibátlan teljesítménnyel lehet ellensúlyozni, vagy még azzal sem. Őszintén be kell vallani, hogy év közben sokszor szerencsénk volt, több jobb autóval rendelkező páros is kiesett előlünk. Most azonban itt a lehetőség előttünk, amivel szeretnénk élni. Nagyon jó lenne a dobogón zárni a magyar bajnokságot.