rallylive orb ORC ORC ORC

A mínuszok döntenek?

Létrehozva 2016. október 25. (kedd)

A mínuszok döntenek?Utolsó versenyéhez érkezik 2016-ban, Ózdon a Rallye2 Bajnokság is, de a legnagyobb csata, az abszolút bajnoki címért folytatott ütközet még hátra van. A helyzet, a jelenlegi állás szerint a Vizelli házaspárnak kedvezne, 11,5 ponttal vezetnek, de túl sok pontot kell eldobniuk az év végi mínuszolásnál, ami a Neukirchner-Guzi duó malmára hajtja a vizet. Az abszolúton túl a hatos géposztályban szintén a bajnoki cím sorsa lesz a tét, de a kategóriák dobogós pozícióiért is garantáltan késhegyre menő ütközetek alakulnak ki majd az Ózd környéki gyorsasági szakaszokon.

A nevezési lista szerint az előfutókon túl 49 páros és versenyautó képviseli majd a Rallye2 Bajnokságot az évzáró Ózd Rallye-n, ahol hét speciális szakasz, 73,5 gyorsasági kilométer és a 313,75 kilométernyi teljes versenytáv után, vasárnap este várhatóan 18:40-kor megtudhatjuk, hogy melyik versenyzőpáros veheti majd át november végén az éves értékelés legnagyobb kupáit. Az már korábban eldőlt, hogy idén nem lesz abszolút bajnoki címvédés, mert a zsinórban megnyer három bajnoki címe után a Berényi László-Pap Tamás duó az évad során egyetlen Rallye2-es versenyen sem állt rajthoz, a „trónért” pedig azonnal többen is bejelentkeztek. Vizelli Károly és Vizelliné Jobbágy ÉvaA Rallye2 Bajnokság abszolút bajnoki trófeáját az ózdi rajt előtt jelképesen két páros markolja. Vizelli Károly és Vizelliné Jobbágy Éva 158.5, míg Neukirchner András és Guzi Róbert 147 pontot szerzett a 2016-ban megrendezett hét forduló során. De az év végén két bajnoki futam eredményét el kell majd „dobni”, az Ózd Rallye-ét pedig nem lehet. Ha ezt matekolást már az ózdi rajtot megelőzően megtennénk, akkor Neukirchnerék neve mellett 134, Vizelliék gyűjteményében pedig 125.5 pontot találhatnánk és ezzel ugye egy kissé megváltozik a menyecske fekvése. A változás azért ennyire radikális, mert Vizelliék egész évben, minden versenyen célba értek, ráadásul a dobogón, vagy annak közelében végeztek, sok pontot szereztek, Karesz pedig Salgótarjánig abban a hitben élt, hogy csak egy meccset kell mínuszolni a bajnokság végén.

Az információk frissítése után ő maga is meglepődve vakargatta a fejét, hogy 33 ponttól kényszerülnek majd megválni, míg Neukirchneréknek a miskolci kiesésüket is beleszámítva „csak” 13-tól. Ezen tények tükrében minden tiszteletünk a Vizelli házaspáré, hogy Salgótarjánban, igazán sportszerűen, műszaki hibával küszködve, lelkesen szervizelve teljesítették a versenytávot és nem álltak ki, az utolsó „eldobható” versenyükön, taktikázva a végső sikerért. Vizelliék helyzete a P12 géposztályban némileg jobb, bár Szauer Gergőék még ott is elcsaklizhatják tőlük az elsőséget. Ehhez csupán a kategóriagyőzelemre, illetve a power stage összes pontjára van szüksége a mohácsi ladásoknak, amellett, hogy Vizelliék pontot sem szereznek. A másik nagy „háború” a 6-os kategóriában fog dúlni a címvédő Jánosa Ákos-Brunekker Árpád és a Hibján József-Szurovcsák István duó között. A két Citroen C2R2Max-os páros között jelenleg kettő, de ha idejekorán Jánosa Ákosmínuszolunk, akkor csak egy pont van az Ózd Rallye rajtja előtt így az övék gyakorlatilag egy ki-ki meccs lesz, taktikázásnak nem sok helye lesz Borsodban.

Jánosa Ákos viszont egy kicsit elkeseredve várja a csatát, hiszen ha engedték volna nekik „eldobni” az Eger Rallye eredményét, ahol ott voltak, de egy adminisztrációs hiba okán nem engedték őket elrajtolni, akkor az egy pont hátrány helyett most öt pont előnnyel várnák az utolsó versenyt, ami valljuk be, hogy jóval nagyobb mozgásteret adna a címvédő pilótának. A küzdő feleknek nem elég azonban a gázt tiporni, mert ha mindketten hibáznak és/vagy nem szereznek pontot, akkor ideális esetben a Takács Olivér-Kulcsár Dániel páros is elkezdheti keresgélni a helyet a vitrinjében a bajnoki trófeának. Az ötös géposztályban már szinte minden eldőlt. Neukirchnerék a bajnokok, Péter Pál előtt, a harmadik helyért vívhat még Gyöngyösi Marcell és Sajtós Dénes, egyetlen pont a Gyöngyösi-Kollár egység előnye. A hetes géposztályban előre láthatóan csak Oberling Krisztián áll rajthoz Ferenczi Lászlóval a jobb1-ben, nekik már biztos a második helyük, pont, mint Zsebe Gáboréknak az első, Mosoni Istvánéknak pedig a harmadik. A nyolcas kategóriában Ifj. Fogarasi Attiláék szerezték meg a bajnoki címet, a második hely pedig jelenleg nyolc pont előnnyel a Dékány Sándor-Hegede Tamás párost illeti. Mögöttük egyaránt 22-22 ponttal várják a rajtot László Istvánék és Madari Imréék és nem árulunk el vele nagy titkot, hogy mindkét páros a bronzérmet szeretné az év végén hazavinni. De tudják, ha minden összejön nekik és Dékányék esetlegesen betliznek, akkor még a dobogó második fokán is végezhetnek. A kilences géposztályban Szepesi Marcell és Gondos Péter megvédte a bajnoki címét, Ózdra nem is neveztek ebben a felállásban, de az ezüstéremért Borza Tamásék és Régi Péterék fognak igencsak parázs csatát vívni, mert a két páros között csak fél pontnyi a különbség. A P12 helyzetét már kielemeztük, csupán annyi kívánkozik még a túlnyomó többségben ladás versenyzőket felvonultató kategória krónikájához, hogy a Bodogán Ferenc-Molnár Tamás duót sem lehet már letaszítani a géposztály éves dobogójáról. A P13 bajnokai Papp László és Papp Csaba sem a kategória pontjaiért száll majd harcba Papp László és Papp CsabaÓzdon, hanem az abszolút értékelés Székesfehérváron elvesztett negyedik helyét szeretnék visszahódítani Ifj. Fogarasiéktól, ami nem egy reménytelen projekt, hiszen a ponteldobást is belekalkulálva 78-76,5 az állás a hondás versenyzők javára, ami nem behozhatatlan. A P13 második helyéért Kiss Zsolték és Nagy Péterék, a harmadikért pedig szintén Nagyék és a Ruszkai testvérek csatázhatnak még egy utolsót az Ózd környéki szakaszokon.

A Rallye2 versenyzőivel legkorábban az Ózd Rallye prológján találkozhatunk, ahol a részvétel nem kötelező, de a verseny szervezői fakultatív jelleggel - köszönet érte - a Rallye2 versenyzőinek is lehetőséget biztosítanak a Városi Stadionban, a körözésre. Vasárnap, október 30-án azonban már nem lesz kecmec, az első szakaszon a 201-es rajtszámmal induló Vizelliék 10:48-kor, majd őket követve minden Rallye2-es versenyző beletapos a gázba, hiszen, mint láthattuk, akad még bőven helyezés, amiről Ózdon, a Rallye2 Bajnokságban végleges döntést kell hozni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor