rallylive orb ORC ORC ORC

Ki a bajnok? Vizelli!!!

Létrehozva 2016. november 01. (kedd)

Ki a bajnok? Vizelli!!!A címben említett mondattól zúgott Ózd főtere október 30-án este, miután az évad valamint az Ózd Rallye utolsó gyorsaságiját is teljesítette a Rallye2 Bajnokság mezőnye és a céldobogó elé begördült Vizelli Károly és Vizelliné Jobbágy Éva, a Lada VFTS-ével. A Vizelli-Vizelli duó nem mellesleg - bár ez ott és akkor szinte senkit nem érdekelt - az abszolút bajnoki cím mellett az Ózd Rallye abszolút és a géposztály első helyét is megszerezte. A záró gyorsasági azonban annyi izgalmat és eseményt tartogatott, ami akár egy teljes Rallye2-es versenyhétvégére is elegendő lett volna.

A rajt előtt még két páros, Vizelli Károlyék és Neukirchner Andrásék voltak harcban a Rallye2 Bajnokság abszolút bajnoki címéért. Neukirchnerék hatalmas izgalommal, Vizelliék pedig önmaguk számára is érthetetlen nyugalommal várták, hogy elinduljanak vasárnap reggel, a mindent eldöntő utolsó csatába. Ha az év végi mínuszolást nem vettük figyelembe, akkor Vizelliék vezettek, de ha már a „pontdobás” utáni állapotokkal kalkuláltunk, akkor éppen fordított volt a helyzet. Az első kört Szauer Gergőék kezdték a legfrissebben. Nagyon húzósan, a pálya minden centiméterét kihasználva autóztak, olykor még az is kétséges volt, hogy úton tudnak e maradni, de végül az abszolút első helyen érkeztek meg a verseny egyetlen szervizébe. Vizelliék ekkor a második helyen álltak és nagyon tetszett nekik a futam. Az autó és a páros is toppon volt és a számításaik szerint bajnoki csatában a mérleg nyelve is feléjük billent, remek hangulatban készültek a folytatásra. Neukirchnerék jó szokásukhoz híven óvatosabban kezdtek neki a napnak. „Letapogatták”, megismerték a pályákat, de egy hiba is becsúszott, aminek okán csaknem lefordult a felniről a bal első gumi, defektgyanús volt a helyzet, ezért lassítaniuk kellett. A pilóta szerint emiatt tudtak csak előttük lenni két hellyel Vizelliék és persze megfogadta András, hogy a második körben a belét is kitapossa a Hondájának. A csatázók közé Csomós Mixi és Nagy Attila duója férkőzött be, ráadásul számítani lehetett rá, hogy a Renault Twingo-s páros alaposan megkeveri majd a lapokat, mivel Mixi kimondottan az ózdi összetett győzelemért hajtott, ráadásul reális eséllyel.

Ki a bajnok? Vizelli!!!

Az abszolút címen kívül egyetlen géposztály babérkoszorúja kereste már csak a gazdáját Ózdon. A hatos géposztályban Jánosa Ákosék küzdöttek Hibján Józsefékkel. Jánosáék az első körben a futómű rossz beállítása miatt szenvedtek, míg a Hibján József-Szurovcsák István páros egy jól sikerült kör vége felé, a harmadik gyorsasági szakaszon egy ártatlan szituáció után lecsúszott az útról, kocsikáztak egy kicsit az út mentén a zöldségesben, majd simán visszataláltak az aszfaltra, de természetesen időt veszítettek. Az erős nyitás után azonban később már az autó beosztására törekedtek, csakis a bajnoki cím elhódítása volt a céljuk, amit sikeresen megszereztek, boldogan gurultak át a céldobogón. Jánosa Ákos és Brunekker Árpád sem volt boldogtalan és miután gratulált barátja győzelméhez, szinte azonnal a 2017. évi folytatáson kezdte el törni a fejét. Pontazonossággal, egyaránt 22-22 ponttal a tarsolyában érkezett Ózdra a Madari Imre-Haracska Tamás és a László István-Szabó Gábor páros. Ám az első körben Lászlóéknak nagyon nem jöttek össze a dolgok. Királdon az optimális guminyomást számolták el, a Sajókaza-Felsőnyárádra, azon belül is az iszonyatosan csúszós aszfaltra panaszkodtak, – a mezőny ¾-éhez hasonlóan – Felsőkelecsényen egy lassítót romboltak le, aztán a negyedik szakaszon el is tűntek az eredménylistáról. Madariékat egyetlen kuplunghiba hátráltatta, de stabilan hozták és tartották a második helyet így az év végén hozzájuk kerülhet a géposztály bronzérme. Az abszolút negyedik és ötödik helyről kellett döntenie Ifj. Fogarasi Attiláéknak és Papp Lászlóéknak. Ebben a csatában Ifj. Fogarasiék kerekedtek felül, a versenyen, több gyorsasági szakaszt nyertek meg Hondájukkal, mint a Volvo-s ellenfelek, így a székesfehérvári abszolút győzelmükkel megszerzett negyedik pozíciót az év végén is meg tudták őrizni. Bár ez még a célban nem volt teljesen egyértelmű, mert a záró gyorsaságin megállniuk és tolatniuk is kellett Ifj. Fogarasiéknak, időjóváírásra vártak, amit megkaptak, de hamarosan meglátjuk, hogy sokan cseréltek volna velük, hogy ennyivel túléljék a koromsötétben megrendezett Királd-Sáta gyorsaságit.

Az etappá lett hatodik, felsőkelecsényi szakasz után természetesen Neukirchnerék is nagy erőkkel Királd felé robogtak, de eltévedtek és kihagytak egy állomást, ahol meg kellett volna jelenniük. Ide visszasprinteltek, majd amikor Királdra értek a korábban már megérkezett, de mögöttük rajtoló versenyautók között igyekeztek a sor elejére jutni, ám a rajtot már elkésték. A nagy sietségben a szűk helyen András úgy látta, hogy elfér két autó közt, de tévedett, majdnem elütötte Ruszó Krisztiánt, aki mentve az irháját helyből ugrott egy nagyot, így szerencsére csak a térdéről a bőr horzsolódott le, a VFTS-ének az ajtaja pedig egy kicsit benyomódott. Neukirchnerékat végül kizárták, de nem ezért, hanem a nagy sietségért és a közúti szabályok megsértéséért, amit az ellenőrző pont keresése során vétettek. Szauer Gergőék az utolsó rajt előtt még 3.9 másodperccel vezettek Csomósék előtt, de megütötték a bal első futóművet, ami olyan mértékben sérült, hogy kiállni kényszerültek, a mögöttük érkező Ifj. Fogarasiék pedig természetesen megálltak náluk. Csomósék ölébe hullott, azaz hullhatott volna az előny, de Mixiék sajnos eldobták a kis francia vasat, így a győzelem Vizelliéknél landolt, Bodogán Ferencéket és Ifj. Fogarasiékat előzték meg. Ám míg a verseny előtti napokban a navigátor, Éva bajlódott betegséggel, addig a második körre a pilótát vette elő a rosszullét. A záró gyorsaságin kétszer is hányt, majd a célban ezt újra megismételte, mondhatni, hogy emberfelettit küzdött saját magával a célba érésért, a futam és az abszolút bajnoki címük megszerzéséért. De megvolt, aminek rettenetesen örültek ők és szervizcsapat is, így boldogan, önfeledten kiabálhatták bele a nagy ózdi éjszakába, tízszer, százszor, de lehet, hogy ezerszer is, hogy: Ki a bajnok? Vizelli!!!

Rallye2.hu – Salánki Gábor