rallylive orb ORC ORC ORC

Másodpercek, tizedek a rajtszámok mögött

Létrehozva 2017. április 23. (vasárnap)

Másodpercek, tizedek a rajtszámok mögöttA legutóbbi miskolci prológon megkérdeztem a mellettem ülő Hauser Józsefet, hogy melyik párosokat várja a dobogóra a hétvégén. Elmosolyodott, majd azt mondta: nekünk a versenyzők percek, másodpercek és tizedek. Nekik az a legfontosabb, hogy a kiértékelés szempontjából minden zökkenőmentes legyen, és a lehető legpontosabban, leggyorsabban kiszolgálják a rendezvényt. Így volt ez legutóbb Miskolcon, és így lesz április utolsó napjaiban a Steelvent Ózd Rallye-n is.

- Valóban így van, mi ritkán nézzük, hogy éppen ki van a pályán, nekünk ugyanis nem ez a feladatunk. Sokszor azt sem tudom, hogy éppen ki ül az autóban, viszont ha rajtszám alapján egy adott szakasz időeredményére, esetleg a kiszabott büntetésre kíváncsi valaki, akkor azonnal meg tudom mondani – fogalmazott Hauser József, a kiértékelés vezetője. – Összehangolt csapatmunkára van szükségünk ahhoz, hogy minden flottul működjön, de ezzel nincs is probléma. Úgy érzem, remekül együtt dolgozunk a versenyirányítással, a rádiósokkal, az időméréssel és a gps-es gárdával is. Csak így, közösen lehetünk sikeresek.

Hauser József a közelmúltban számolt utána, a csapatával közeledik a századik raliversenyhez, a 2002-es kezdet óta nagyon sokat fejlődött az ő szakmájuk is.

- Másfél évtized telt el azóta, hogy a raliban tevékenykedünk, ezért érdekes, hogy az értékelő programunk gerince ugyanaz maradt, mint akkor – folytatta Hauser József. – Tartalmi szempontból azonban rengeteget fejlődtünk, ami nagymértékben elősegíti a lehető legpontosabb munkát. Elsősorban a nyomkövetést erősítettük, most már minden a szemünk előtt zajlik, folyamatosan tudunk mindenről úgy, hogy egyetlen versenyautó sincs a szemünk előtt. A gps-nek köszönhetően senkit nem tévesztünk szem előtt, azt is látjuk, ha valakinek valami problémája van, rég ki kellett volna érnie egy adott gyorsaságiról, mégis a pályán van.

A kiértékelés vezetője komoly előrelépésnek tekintette azt is, hogy a futam közben kiszabott büntetéseket egyből érvényesíteni és közölni tudják. Így ugyanis a versenyzők nem csupán a hétvége zárásakor értesülnek erről, hanem gyakorlatilag azonnal, ami minden szempontból korrekt megoldás.

- A legnagyobb problémát számunkra az szokta okozni, ha gond van az adatkapcsolattal. Régebben ez gyakoribb volt, mint most, de természetesen bármikor előfordulhat – tette hozzá Hauser József. – Örülök, hogy összeszokott, hozzáértő csapattal dolgozhatok. A kiértékelés négy főből áll: Ózdon én leszek a vezető, míg párhuzamosan Salgótarján a fiam, Kristóf. A futamok között is azon dolgozunk, hogy tovább fejlesszük a hátterünket. Jó lenne, ha idővel a sportbírók is online tölthetnék ki a menetlevelet, ez ugyanis még jelenleg papíralapon történik, így minden egyes adatot utána fel kel vigyünk a rendszerbe. A Steelvent Ózd Rallye-ra már két héttel ez esemény előtt megkezdtük az előkészületeket: felparamétereztük az adatbázisokat, majd néhány nappal az esemény előtt feldolgoztuk a nevezési listát, ezután nyugodtan vághatunk neki a hétvégének.